|
Post by Robin Liljenberg on Apr 27, 2010 9:27:49 GMT 1
I den bifogade filen finns värdena för de högteknologiska vapen som jag har konverterat från Rogue Trader. Jag har även modifierat vissa vapen för att stämma bättre överens med Rogue Traders vision av dem. I dokumentet finns även uppdaterade värden för högteknologiska vapen och olika typer av rustningar. Vid Tillgänglighet i dokumentet finns det två tabeller. I den första tabellen får man fram Svårighetsgrad för Ackvisitionsslaget samt en modifikation till Profitfaktor beroende på hur stort antal man vill köpa och hur många invånare som bor i bosättningen man vill handla i. Jag har inte förklarat hur Ackvisition fungerar i dokumentet då reglerna är ganska enkla. Att köpa saker innebär att Calle slår ett Dådslag mot en svårighet som avgörs av varans tillgänglighet (se tabellen i det bifogade dokumentet). Beroende på hur stort antal Julius vill ha samt hur stor bosättningen han handlar i är får han modifikationer till sitt värde i Profikfaktor. Sedan lägger man bara till tiotalet i Profikfaktor som bonus eller avdrag på Dådslaget för Ackvisition. Får Calle t.ex. 60 i Profitfaktor efter avdragen får han +6 på Dådslaget (60/10= 6). Om man får resultatet Auto på tabellerna innebär det att man får tag i varan automatiskt och inte behöver slå ett Dådslag för Ackvisition. I andra tabellen vid Tillgänglighet står det även hur lång tid det tar att få fram en vara beroende på hur tillgänglig den är och hur stor bosättningen är. Attachments:
|
|