|
Post by calle79 on Sept 14, 2010 18:25:11 GMT 1
1 Vi mötte Sakarian Damarkus, han verkade grym ( nära på korupt ) men Julius märkte inget ... eller valde att inte märka något 2 Vi Romanof ( byrokraten) och Sakarian har alla sina skepp dockade vid rymndstationen 3 Du har undresökt dem och förklarat messa teknikaliteter som i stort betyder att du kan laga stationen på 2 månader eller Sakrians skepp 2-4 månader 4 Sakarian dölger något, han vill inte visa sina loggböcker 5 på palneten finns massa stammar med låg teknologi och en stam som är typ 1800 tal. De sitter förmodligen på de delar som behövs för att laga skeppet men De hatar sakarian 6 Det finns eldars i det inre delarna av systemet. de vacktar något vicktigt. De har ett skepp enligt pjotors psioniker 7 vi har försökt få till förhandlingar med urbefolkningen. vi har plaserat en voxkastare som via den fixat ett möte med dom. Vi skall mötas hoss dom .... och det kommer förmodligen ha igäl oss så vi tog med dig micke 8 pjotor Sakarian och vi är alla rädda att den andra skall borda varandras skepp 9 eldarerna kommer förmodligen inte anfalla när vi är samlade men de kommer häller inte låta oss komma där i från och potensiellt hämnta förstärkningar 10 Suma sumarum Vi har träffat julius morbror, 25 år på en jungelplanet med jätteödlir gör folk tokiga och nu skall vi förhandla till oss delarna för att ta oss där i från ( delarna är dessutom heliga för stamen vi skall förhanlda med )
|
|
|
Post by calle79 on Sept 14, 2010 18:27:17 GMT 1
Just det sakarians novator är lite toktig så det är bäst att inte prata med honnom.
Sakrian har dessutom en vana att tortera folk / låta dem svälta i burar utan vatten
Oskar karaktär försöker som vanligt sätta käppar i hjulet och smida ränkor bakom Julis rygg så allt är typ som vanligt
|
|
oskar
New Member
|
Post by oskar on Oct 28, 2010 0:51:44 GMT 1
//Jag skrev lejonparten av detta precis efter spelmötet. Skrev klart det nu och postade, kan därför vara lite hattigt//
Astropatiskt meddelande skickat till Kent Hessau, från Ereth Astoriot.
Äntligen på Ann'char. Efter att landat på planetens lummiga yta eskorterades vi till Zackarians läger av Telor, en gigantisk maskinpräst. Mer maskin än man. Jag ogillade honom från första stund. Tillsammans med kapten Julius Damarcus mötte vi hans sedan länge försvunne farbroder Zackarian. De var varandras spegelbilder. Men i hans psyke skymtade jag korruptionen. Kanske har den inte till fullo fått grepp om honom, men jag befarar det värsta. Jag berättade mina farhågor för vår missionär, Allisan, som buttert replikerade att han skulle "se efter själv".
Nåväl. Zackarian har varit fast på planetens yta i närmare 25 år, sedan ett Eldar-skepp anfallit och förstört deras Warp-motor. Enligt Zackarian vaktar de något i systemets mitt, ett kraftigt vapen. Ett mörkt och korrupt xenos-vapen som Telor och Zackarian vill använda för att rädda Kejsaren och Imperiet! Ha, vilken idioti! Lyssna på dem! Av det lilla vi sett på vår väg genom solsystemet förstår man vilken omöjlighet det är. Vid sin sida har Zackarian Damarcus även en stympad Ärke-Militarus, minst lika krigisk som sin kapten, och en galen Navigator vid namn Oon Reddek. Alla dessa tecken på korruption, det gör mig bekymrad. Må Allisan göra ett gott och grundligt jobb.
Nämnas bör också att Zackarian har tagit till sig ovanan att tortera sina underlydande till döds genom att låta dem svälta och törsta ihjäl. Om han någonsin varit den äventyrande och ärbara man Julius så många gånga skrutit om kan jag bara se det som ett tecken på psykets förfall. Men detta kommer kräva mer studier.
Zackarians skepp, Erlos Skugga, behöver 2 energi-aggregat för att få warp-motorn att fungera åter igen. Rymdstationen, vid vilken samtliga skepp ligger dockade, behöver 2 större kompromat för att vara stridsduglig, något som skulle säkra greppet om planeten från andra lycksökare och Eldarer avsevärt. Zackarian hävdar att de delar som eftersökes med största sannolikhet finns i de stora ruinstäderna på djungelplanetens yta. Dock är dessa städer hårt vaktade av Etappi, ett folkslag vi ännu inte sett utan blott hört om i Zackarians fördomsfulla och hatiska berättelser. De är många, starka och antas ha psionetiska krafter.
En patrull lämnade en vox-kastare i närheten av deras territorium med ett inspelat meddelande. Vi har haft kortare kontakt över vox-kastare, Etappis ledare verkar lärt sig vårat språk av de fångar de tagit av Zackarians män. Ett möte är ordnat på Etappis territorium; så länge ingen av Ann'chars lärjeungar försöker ta sig in på området skall våra liv vara säkra. Till mötet kommer jag själv, Julius Damarcus, Pjotor Romanov och troligen explorator Ruprecht Grimnebulin. Jag är ytterst spänd och nyfiken på vad detta möte med ett fjärran folkslag kan bringa!
Huruvida Zackarian verkligen korrumperats av Ann'char eller ej är svårt att veta, men alla dessa tecken oroar mig minst sagt. Det finns spår som visar att han besökt den mörka planeten, hela besättningnen uppvisar särdeles grymt beteende och han mörkar sina förerhavanden och döljer sina loggböcker. Vad hindrar Julius från att ta tag i det hela? Gör hans kärlek honom blind och svag istället för stark och rättfärrdig? Vi kan blott hoppas att Julius tillit inte är malplacerad i Zackarian. Jag oroar mig för att Zackarian skall anfalla under vårat möte, därmed totalt förstörar rerlationer till Etappi samt sätta alla våra liv i fara; ett utmärkt sätt för honom att sätta sig själv som huvud för Damarcus dynastin. Låt oss hoppas att hans kärlek till sin brorson avhåller honom från ett sådant, eller liknande, svek.
Allt kring detta räddningsuppdrag gör mig olustig. Är det möjligt att våra handlingar inte räddar en man och hans besättning, utan snararer släpper korruptionen fri från sitt fängelse? Olustigt minst sagt...
|
|
|
Post by calle79 on Oct 28, 2010 16:15:50 GMT 1
det är visar bara tydligt att man inte kan lita på eret ! givet vis är julius farbor fri från korruption. Han är ju av ätten damarcus och en damarkus skulle alldrik understå sig att falla till föga för korruptoipen .....
|
|